مصدومیت ۱۰ نفر براثر واژگونی مینی‌بوس در جاده گلبهار - مشهد + عکس تصادف مرگبار اتوبوس زائران ایرانی و عراقی در بغداد (۲۸ مرداد ۱۴۰۳) اسیدپاشی روی همسر سابق در نیشابور برای انتقام قتل دختر ۳ ساله + عکس  وزارت بهداشت: ایران در سطح هشدار «پایین» بیماری آبله میمونی قرار دارد محیط زیست خراسان‌رضوی نسبت‌به پدیده گردوغبار در مشهد هشدار صادر کرد (۲۸ مرداد ۱۴۰۳) ثبت اعتراض به نتایج آزمون دبیری آغاز شد (۲۸ مرداد ۱۴۰۳) اولین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات آمریکا در کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ برگزار شد علت صدای انفجار در خیابان صائب اصفهان چه بود؟ دیپلماسی فرهنگی با حضور صالحی امیری در وزارت میراث افزایش خواهد یافت ادعای معاون سازمان بهزیستی کشور در خصوص وضعیت مالی خانواده‌های کودکان کار روایتی از گلایه پرستاران بیمارستان‌های امام‌رضا(ع) و قائم(عج) مشهد درباره حقوق و اضافه‌کار | تعرفه‌های خاک‌خورده پزشکی قانونی: در سال گذشته، ۱۴۸ زائر در تصادفات رانندگی اربعین فوت شدند نکات ایمنی در هنگام سوختگی سطحی چشم با مواد شیمیایی سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: مهرماه کمبود معلم نداریم آمادگی کامل اورژانس ۱۱۵ مشهد در دهه پایانی ماه صفر رئیس سازمان حج و زیارت: فراهم شدن مقدمات اعزام زائران عمره | منتظر تعیین نرخ بلیت هستیم آماده‌باش کمیته ‌بهداشت‌ و درمان اربعین در مرزهای هشت‌گانه ایران هوای امروز مشهد آلوده است (۲۸ مرداد ۱۴۰۳) گزارشی از مصائب والدین مشهدی در استفاده از طرح‌های حمایتی و تشویقی جوانی جمعیت | مشوق‌های کاغذی فرزندآوری! همه چیز در مورد مرکز تماس ۱۲۵ آتش نشانی مشهد
سرخط خبرها

ادعای معاون سازمان بهزیستی کشور در خصوص وضعیت مالی خانواده‌های کودکان کار

  • کد خبر: ۲۴۵۸۶۰
  • ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۱
ادعای معاون سازمان بهزیستی کشور در خصوص وضعیت مالی خانواده‌های کودکان کار
معاون سلامت اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: حدود ۸۰ درصد کودکان کار و خیابان از اتباع هستند و بخش عمده‌ای از خانواده‌های کودکان کار و خیابان مشکل مالی ندارند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ مهری‌سادات موسوی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از خانواده‌های کودکان کار و خیابان مشکل مالی ندارند، اظهار کرد: اتباع به لحاظ فرهنگی قائل به این هستند که کودکان همین که توانستند روی پای خود بایستند، باید بتوانند هزینه‌های خود را دربیاورند. این مسئله به فرهنگ بازمی‌گردد و باید با خانواده‌ها در این زمینه کار شود.

وی افزود: به دلیل اینکه با اداره اتباع در ارتباط هستیم، مدارک هویتی خانواده‌های اتباع را که کودکان خود را برای کار به خیابان می‌فرستند، به صورت موقت می‌گیریم، اما این اقدام چندان بازدارنده نیست و صحبت‌هایی برای اقدام‌های بازدارنده‌تر انجام شده است.

معاون سلامت اجتماعی سازمان بهزیستی کشور بیان کرد: در تهران، میزان درصد کودکان کار و خیابان غیر مجاز زیاد بود. کار ساماندهی کودکان کار و خیابان به صورت مشترک بین بهزیستی، دادستانی تهران و شهرداری انجام شد و بخشی از کودکانی که غیر قانونی بودند با خانواده دیپورت شدند.

موسوی در پاسخ به این سئوال که آیا برای خانواده‌های اتباع مجاز که کودکان خود را بر سر چهارراه‌ها می‌فرستند، مجازاتی اندیشیده شده است، تصریح کرد: صحبت‌هایی برای اقدام‌های بازدارنده‌تر انجام شده که باید مصوب شود تا جرایم بازدارنده مثل جرایم مالی و نقدی و موارد دیگر داشته باشیم.

وی ادامه داد: کودکانی که در طرح ساماندهی بودند، وضعیت خانواده آنها سنجیده شد و خانواده‌های نیازمند در چرخه حمایت قرار گرفتند. برای خانواده‌های اتباع که غیر قانونی به ایران آمده بودند، با سازمان ملی مهاجرت تعامل شده و این سازمان تکلیف این خانواده‌ها را روشن کردند.

معاون سلامت اجتماعی سازمان بهزیستی کشور اضافه کرد: بخش عمده‌ای از این خانواده‌ها نیاز به حمایت مالی نداشتند. اکنون کار‌های اولیه پردیس کودکان کار و خیابان در مجتمع ولیعصر در تهران در حال انجام است تا آنجا آموزش‌های مهارتی مختلف برای کودکان کار و خیابان انجام شود. امیدواریم در هفته دولت یا نهایت تا مهرماه افتتاح شود. فضایی که در تربیت، تحصیل و مهارت کودکان کار و خیابان مغفول مانده است، در این پردیس به آنها پرداخته می‌شود.

موسوی گفت: در حال حاضر مدارک هویتی خانواده‌های اتباعی که فرزندان خود را برای کار به خیابان می‌فرستند، گرفته می‌شود. اگر کودک اتباعی بیش از دو بار در مراکز نگهداری کودکان کار و خیابان بهزیستی آمده و شناسایی شده باشد، مدارک هویتی خانواده او به صورت موقت گرفته خواهد شد. بعد از اجرای طرح ساماندهی کودکان کار و خیابان، تعداد کودکان کار و خیابان در خیابان‌ها و ایستگاه‌های مترو، خیلی کم شده است.

وی خاطرنشان کرد: امید است بعد از مدتی که این طرح انجام می‌شود، بتوانیم شماره تماسی به شهروندان بدهیم تا وقتی مواردی از کودکان کار و خیابان دیدند با این شماره تماس بگیرند. برای اعلام این شماره تماس باید تا مرحله‌ای پیش برویم که با همین رویه طرح ساماندهی کودکان کار و خیابان، مشاهده این دست از کودکان تقریبا به صفر برسد و آنگاه شماره تماسی در اختیار مردم قرار گیرد. هدف این بوده که امسال تعیین شماره تماسی برای اعلام مشاهده کودک کار و خیابان، انجام شود که امید است این کار تحقق پیدا کند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->